Nya målningar blir till..

Först köpte jag tillsågade massonitskivor i de format jag ville ha. Sedan klädde jag dem med gips. Grundade, målade dem och sedan skapade jag vidare, tills jag fann den känsla jag var nöjd med. Allt detta under en period av ett par veckors intensivt skapande. I dag (läs tisdag) så lämnade jag in dem för inramning. Så härligt när man lämnar ifrån sig något som man är nöjd med och ser fram emot att se dem omhändertagna/inramade och "bli" konstverk :)

Se här en del av processen..

 
















Morfen / Anna Björklund

Snyggt!

Lena Len

I verket m 2 ansikten så ser jag ett annat motiv varje gång de träder fram på skärmen -men jag vet ännu inte vad jag ser .....så jag återkommer

Vill äga den !

sunroad

Mycket vackert Kent. För många, många år sedan började jag precis så som du börjat på dessa, motiven blev ngt helt annat, ingen konst men skojigt o riktigt kul var det.

sunroad

Jättefint!

Lena Len

Nu vet jag ! Soluppång , en solkysst ö i förgrunden , 2 båtar som speglar sig i stilla vatten , horisont , ögonen är öar ännu i skugga...känner även av ägandeskap...